AI otvara nove poslovne prilke za turističke agencije u Kini
Kina igra ključnu ulogu u globalnoj turističkoj industriji, koju dodatno podstiče upotreba veštačke inteligencije (AI), izjavio je istraživač globalnih trendova, prenosi Sinhua.
Kineske turističke agencije, hotelske kompanije i avioprevoznici ostvaruju napredak zahvaljujući novim alatima otvorenog koda baziranim na veštačkoj inteligenciji, koji donose revoluciju na svetskom tržištu, navodi se u izveštaju IMD pokazatelja buduće spremnosti za putovanja za 2025 (IMD Travel Future Readiness Indicator 2025), koji je 18. marta objavio Međunarodni institut za razvoj menadžmenta (IMD) iz Švajcarske.
"Razvoj generativne veštačke inteligencije (GenAI) otvorio je brojne mogućnosti kineskim operaterima da izgrade i koriste velike jezičke modele kako bi unapredili digitalnu personalizaciju", rekao je Hauard Ju, direktor IMD Centra za buduću spremnost (IMD Center for Future Readiness).
Pokazatelj buduće spremnosti za putovanja (IMD Travel Future Readiness Indicator) rangira 33 globalne turističke kompanije, uključujući aviokompanije, hotele i onlajn agencije, prema njihovoj spremnosti za budućnost.
Kineska onlajn turistička agencija Trip.com zauzela je četvrto mesto na listi, iza Bukinga (Booking Holdings), Erbienbija (Airbnb) i Meriota (Marriott). Kineska hotelska i ugostiteljska kompanija Ejč vorld (H World Group) zauzela je 17. mesto, Čajna saudern erlajnz (China Southern Airlines) je na 29, mestu, a Er Čajna (Air China) je na 30-om.
Studija je istakla četiri trenda u turizmu do 2025. godine: digitalnu personalizaciju, održivost, spajanje poslovnih i turističkih putovanja i finansijsku otpornost, kao i strategije za spremnost na buduće izazove.
Ju je takođe naglasio da AI agenti, poput Operatora kompanije OpenAI i kineskog Manusa, transformišu način rezervisanja putovanja, potencijalno ugrožavajući tradicionalne turističke agencije omogućavanjem autonomnog planiranja putovanja.
"Celokupni tehnološki ekosistem u Kini, kada je reč o generativnoj veštačkoj inteligenciji, mnogo je više orijentisan na otvoreni kod. U veoma bliskoj budućnosti, krajnji korisnici će sve više koristiti autonomne agente za kreiranje putovanja, bilo da putuju izvan Kine ili u Kinu", rekao je on.
"Ovaj pristup otvorenog koda otvoriće Kinezima nova vrata da zaista igraju ključnu ulogu u tome kako će međunarodni putnici organizovati, personalizovati i realizovati svoje rezervacije", dodao je Ju.