Podaci o blokiranim računima objavljeni su u bazi čekpoint (checkpoint.rs), ali ih dalje nema na sajtu Narodne banke Srbije.
Kako se navodi u toj bazi, do delimične blokade računa došlo je zbog prinudne naplate, a EDS ima zabeleženo 11 perioda delimičnih blokada u poslednjih sedam dana.
Da je Elektrodistribucija u jako lošoj finansijskoj situaciji pokazuju i brojke koje su objavljene u finansijskom izveštaju za 2024. Ta kompanija ostvarila je prihode od 107,2 milijarde dinara ili oko 916 miliona evra, a ukupan neto gubitak iznosio je neverovatnih 6.932.868.000 dinara ili oko 59,2 miliona evra, navodi Nova.rs.
U odnosu na 2023. ovaj gubitak je uvećan za 5,7 puta. Tada su prihodi iznosi 115.139.432.000 dinara ili oko 984,1 milion evra. U isto vreme zabeležen je minus na kraju godine od oko 10,3 evra.
Najveći rashodi u 2024. odnosili su se na troškove materijala, goriva i energije i iznosili su 47,8 milijardi dinara. Oni su uvećani za oko skoro 18 milijardi dinara u odnosu na godinu dana ranije.
Takođe, na bruto zarade je otišlo oko 15,8 milijardi dinara. Kad se od te sume oduzmu porezi i doprinosi i kad se ona podeli sa brojem zaposlenih, ispada da je prosečna mesečna plata u Elektridstribuciji iznosila oko 128.000 dinara.
Ogromni su bili i troškovi amortizacije i oni su iznosili oko 21,6 milijardi dinara.
EDS negira navode o lošem stanju svojih finansija i tvrdi da računi nisu u blokadi
Elektrodistribucija Srbije (EDS) negirala je navode koje su danas preneli pojedini mediji da ima blokirane račune zbog duga, ističući da nijedan račun EDS nije blokiran, niti delimično blokiran, te da na svim računima ima novca i da se svakodnevni promet odvija redovno i nesmetano.
"Besmislena je informacija da Narodna banke Srbije (NBS) nema podatke o blokiranim računima kompanije, kako tvrde neki poratali, jer se u registru NBS lako može proveriti da EDS nema evidentirane neizmirene obaveze u čak poslednjih pet godina", saopštio je EDS.
Ocenjeno je da "ovakvi lažni navodi samo unose paniku kod građana i nanose štetu poslovanju EDS, što je očigledno jedini cilj".
Podseća se da je NBS jedino referentno telo koje vodi registar računa i sve podatke i da može to i da potvrdi.
"EDS i 33 ogranka imaju više od stotinu računa na kojima se neprestano odvija promet i menja stanje, a poslovne banke ne ažuriraju u realnom vremenu stanje računa već to rade periodično. Zato postoji verovatnoća da neki od računa nekoliko minuta bude u minusu, a ne blokiran, ali to nije faktičko stanje", piše u saopštenju.
U prilogu saopštenja EDS je dodao i izveštaj NBS o pretraživanje dužnika u prinudnoj naplati, na današnji dan, u kome piše da ta kompanija nema evidentirane neizmirene obaveze u poslednjih pet godina.
Ranije danas pojedini portal su preneli da je EDS u minusu od 59,2 miliona evra, kao i da je blokirano 48 od 69 računa te kompanije.
Podaci o blokiranim računima objavljeni su u bazi čekpoint (checkpoint.rs), ali je navedeno da ih i dalje nema na sajtu NBS.
Portali su preneli i da se u toj bazi navodi da je do delimične blokade računa došlo zbog prinudne naplate, te da EDS ima zabeleženo 11 perioda delimičnih blokada u poslednjih sedam dana.