Više od 2,2 miliona posetilaca na Međunarodnom sajmu kulturnih industrija u Kini
Dvadeset prvi Kineski (Šendžen) međunarodni sajam kulturnih industrija završen je 26. maja sa više od 2,2 miliona poseta u pet dana, što svedoči o njegovoj važnosti kao glavne platforme za globalnu kulturnu razmenu i saradnju, prenosi Sinhua.
Sajam, održan u Šendženu u provinciji Guangdong na jugu Kine, predstavio je preko 120.000 kulturnih proizvoda i više od 4.000 investicionih i finansijskih projekata. Ukupno je učestvovalo 6.280 državnih delegacija, kulturnih institucija i kompanija, saopštio je organizacioni odbor.
Ovogodišnji sajam dodatno je proširio svoj međunarodni domet, oborivši rekorde po broju učesnika iz zemalja Pojasa i puta, globalnih partnera i kategorija izloženih proizvoda. Od ukupno 65 zemalja i regiona učesnica, više od 50 bilo je iz zemalja Pojasa i puta. Među njima su bile Poljska, Rusija, Brazil, Indonezija i Egipat, koje su predstavile bogat spektar autentičnih kulturnih sadržaja.
Po prvi put, sajam je uključivao i izložbeni prostor posvećen veštačkoj inteligenciji (AI), u kojem je učestvovalo 60 vodećih i inovativnih AI kompanija. Uz interaktivna iskustva poput performansa koje pokreće AI i aplikacije koje pokrivaju čitave scenarije, ova zona pružila je svež i uranjajući pogled na to kako veštačka inteligencija menja kulturnu industriju.
Osnovan 2004. godine, sajam je postao vodeći kulturni događaj u Kini i značajna platforma za širenje kineske kulture na globalnom nivou.