CMG: Zašto treba zadržati bliske odnose sa Kinom
Ekonomija
| 27.06.2025
|
access_time
11:55
Foto: Kineska medijska grupa
Ukazali su da u Kini postoji ogromno potrošačko tržište, da Kina ima snažan industrijski osnov, da se inovacija dogodi svakog dana, da nova industrija i nove tehnologije brzo napreduju i da se poslovni ambijent neprekidno poboljšava.
U komentaru pod nazivom "Zašto treba zadržati bliske odnose sa Kinom", što je citat bivšeg britanskog premijera Tonija Blera, Kineska medijska grupa (CMG) navodi da se međunarodna ekonomska i trgovinska situacija menja, da se unilateralizam, protekcionizam i geopolitički sukobi povećavaju i da se svetska ekonomija suočava sa "tarifama i ratom".
Zato je neophodna "konstruktivna akcija" za međunarodnu ekonomsku i trgovinsku saradnju, dodaje CMG.
Na "Letnjem Davosu", koji je privukao rekordnih 1.800 gostiju iz preko 90 zemalja i regiona, i na kojem je održano gotovo 200 panela, Kina je podnela tri predloga - nesuglasice treba rešavati kroz jednake pregovore, zajedničke interese treba zaštititi u obostrano korisnoj saradnji i ostvariti dostignuće u povećanju ekspanzije.
Učesnici Foruma su naveli da "kineski predlog" nije samo pokazao situaciju integrisanog razvoja globalne ekonomije, već i pokazao kinesku odgovornost za deljenjem razvojnih rezultata, ocenjuje CMG.
Navodi se da se kinesko tržište trajno širi i podiže kvalitet, kako bi stvorilo inkrementalni prostor za međunarodnu ekonomsku i trgovinsku saradnju. Godišnja potrošnja premašuje 50 biliona juana, godišnja investicija premašuje 50 biliona juana, a godišnji uvoz premašuje 20 biliona juana.
Direktor kineske filijale američke kompanije Kvalkom Meng Pu rekao je juče na 16. "Letnjem Davosu" da se ove godine obeležava 30. godišnjica otkako je ta firma ušla u Kinu.
"Zajedno smo svedočili kako je Kina od sledbenika postala globalni lider u oblasti mobilnih komunikacija", rekao je Meng na Forumu, koji je ove godine bio posvećen zelenom razvoju i dekarbonizaciji, temama koje oslikavaju najvažnije svetske ekonomske trendove.
Direktor Svetskog ekonomskog foruma Borge Brende kazao je da se mnogi međunarodni preduzetnici nadaju da investiraju u Kinu i očekuju produbljivanje trgovinske saradnje sa Kinom.
Direktor kompanije Haleon u Kini, Sanders, rekao je da sve brojnija srednja klasa, starenje populacije i veći fokus na zdravlje, potvrđuju vitalnost kineskog tržišta.
Haleon je nedavno preuzeo kinesko-američku firmu Smitklajn (SmithKline), što pokazuje stratešku orijentaciju ka Kini, navodi CMG.
Kineske inovacije, posebno u oblasti veštačke inteligencije, sve više privlače globalne resurse. Stručnjaci ističu da AI tehnologije mogu ubrzati istraživanje i razvoj materijala i do 1.000 puta. Kvalkom, na primer, zajedno sa kineskim partnerima razvija AI telefone, računare i pametne naočare.
Direktor kineske filijale nemačke kompanije SEW Džang Šengli rekao je da su na osnovu iskustva u Kini u proteklih 30 godina "sigurni u dalje investicije, posebno u istraživanje i razvoj novih tehnologija".
Prema najnovijim podacima, u Kini je u prvih pet meseci ove godine osnovano više od 24.000 stranih preduzeća, što je rast od 10,4 odsto. Globalni igrači poput kompanija Goldman Saks i Džej Pi Morgan podigli su prognoze kineskog rasta za 2025. godinu, dodaje CMG.