Inženjer: Vlast je otela CIP-u projekat za Prokop, nije planirana nadgradnja krovne ploče
Društvo
| 15.07.2025
|
access_time
14:40
Foto: Beta/Nenad Petrović
Izvor agencije Beta, koji je insistirao na anonimnosti, kazao je da prema projektu CIP-a nije bilo predviđena nadgradnja na krovnoj ploči.
"Sve projekte za ’Prokop’ je do 2020. godine radio CIP, kada je projekat stanične zgrade oduzet našem institutu i dat firmi Branislava Grujića. Prema našem projektu, na ploči koja je dimenzionisana kao pokrivač stanične zgrade nije bila predviđena nikakva nadgradnja. Kada je vlast predala projekat Grujiću, ploča je nadograđena s više spratova mimo projekta CIP-a", rekao je inženjer.
Na pitanje da li postoji opasnost od urušavanja Železničke stanice, izvor Bete je kazao da nijedna podignuta zgrada na "Prokopu" nije deo CIP-ovog projekta.
"Ne mogu to da komentarišem. Ogromna su opterećenja na krovnoj ploči. Radi se o javašluku i opštem ne znanju", rekao je jedan od bivših rukovodioca u CIP-u.
"Infrastruktura železnice Srbije“ saopštila je ranije da je železnička stanica Beograd Centar u Prokopu bezbedna za korišćenje i funkcionisanje železničkog saobraćaja.
Planirani radovi na ojačanju peronskih greda u Prokopu, kako su naveli, odnose se na grede izgrađene 1997. godine.
"Taj deo stanice nije obuhvaćen radovima na izgradnji nove stanične zgrade u Prokopu, koja je otvorena 2023. godine. Planirani radovi obuhvataju sanaciju dva stuba ispod kote 105 i ti radovi počeće narednih dana, a njihova vrednost iznosi oko tri miliona dinara", tvrdi se u saopštenju.
Za par meseci počeće i radovi na ojačavanju peronskih greda ispod kote 105.5, a vrednost tih radova iznosiće oko 28 miliona dinara.
"'Sanacija obuhvata lokalnu zonu oštećenja i utezanje gornjeg dela stuba, s ciljem povećanja njegove nosivosti i smanjenja statičkih uticaja. Tokom izvođenja radova neće biti obustave železničkog saobraćaja u Prokopu", saopštila je "Infrastruktura železnice Srbije".
Građevinski inženjer Danijel Dašić rekao je da je došlo do preopterećenja na ploči na kojoj je, po CIP-ovoj proceni iz 2009. godine, dozvoljena gradnja samo lakših konstrukcija.
"Ovo sada što je postavljeno na postojeću ploču železničke stanice je 25 do 35 puta teže od onoga što je projektom bilo predviđeno", istakao je Dašić.
Teme
Društvo
Novo
Dnevni evropski servis
Šta drugi čitaju
Scena
Dogodilo se
Na današnji dan 15. jul
pre 12 sati