Web Analytics
MK grupa podnela inicijativu strateškog razvoja Budvanske rivijere - BetaRS

MK grupa podnela inicijativu strateškog razvoja Budvanske rivijere

Ekonomija | Izvor: Beta | 30.09.2025 | access_time 18:05
MK grupa podnela inicijativu strateškog razvoja Budvanske rivijere
Kompanija MK grupa saopštila je danas da je uputila zvaničnu inicijativu Vladi Crne Gore, kojom je predstavila viziju razvoja Budve.

Pismo o namerama ta kompanija iz Novog Sada uručila je  predsedniku Opštine Budva, Nikoli Jovanoviću. 

"To je samo jedan od projekata koji je MK grupa najavila u investicionom planu, prilikom obeležavanja jubileja, a u oblasti 'Turizam i real estate divizije'", navedeno je u saopštenju.  

Kompanija, poznata po brojnim turističkim projektima u Adria regionu, dugogodišnji je lider u oblasti turizma, a sada je, kako je navela, svoju eskpertizu, između ostalog, usmerila i na strateški značaj turizma u Crnoj Gori, prepoznajući tako neophodnost modernizacije Budve, kao jedne od najvažnijih turističkih lokacija Adria regiona. 

MK grupa, kako je navela, predlaže njen dalji razvoj sa brojnim javnim, ekološkim, rekreativnim, ugostiteljskim, komercijalnim, kulturnim i drugim sadržajima na lokalitetu sadašnjeg turističko-hotelskog kompleksa "Slovenska plaža" i hotela "Aleksandar", a koji se nalaze u vlasništvu HG Budvanske rivijere. 

Ta kompanija je prisutna u Crnoj Gori 10 godina kao vlasnik 33,58 odsto akcija HG Budvanska rivijera.

"Primat nove vizije Budvanske rivijere jesu održivi parametri koji su u pogledu izgrađenosti značajno niži od važećih parametara, definisanih na osnovu postojećih urbanističkih planova koji su na snazi u ovoj opštini", navedeno je u saopštenju.

Dodaje se da MK grupa "prepoznaje da je razvoj visokokvalitetnog turizma u Budvi imperativ koji podrazumeva dovođenje više svetskih "pet star hotela", kao i kongresnog centra koji će omogućiti da Budva bude destinacija koja će živeti cele godine, a ne samo u letnjim mesecima". 

Predsednik Opštine Budva, Nikola Jovanović rekao je da "kao najznačajnije vrednosti vizije svetske Budve koju donosi MK grupa prepoznaje zelene površine koje bi u potpunosti bile sačuvane na više od 100.000 kvadratnih metara". 

"Drugi benefit na kome bih i sam lično insistirao je rasterećenje saobraćaja, izgradnjom dodatnog podzemnog parking prostora sa kojim Budva ima dugogodišnji problem. Jasno je da bi ovakav projekat unapredio turističku ponudu i prateću infrastrukturu, otvorio nova radna mesta, podstakao lokalnu privredu i mala preduzeća i ojačao međunarodnu prepoznatljivost Budve i Crne Gore, kao destinacije visokog kvaliteta", rekao je Jovanović.

MK grupa je za potrebe razvoja koncepta ovog plana i idejnog rešenja angažovala britansku arhitektonsku kuću "Make", koja svoje razvojne timove ima u Londonu, Hong Kongu i Šangaju. 

Pored "Make"-a, deo tima čine i jedan od najboljih svetskih biroa za uređenje slobodnih površina i "masterplanning", Aspect Studios iz Londona i tim za održivi razvoj iz studija MSTEP, takođe iz Londona.

"Prava je retkost da potencijalni investitor sa tolikom pažnjom sagledava sve postojeće resurse, a posebno postojeće zelene površine, uzimajući u obzir sve načine da ih sačuva i integriše u novo rešenje, kao što je u ovom projektu uradila MK grupa. Prioritet je bio da svi građani imaju otvoren pogled na more i pejzaž, čime se kompanija vodila prilikom postavljanja svih objekata", navela je  direktorka "Make", Keti Garemani.

Dodala je da je "ovakvim humanim pristupom omogućena urbana sanacija, ne samo Slovenske plaže, već i cele opštine". 

"Najbolje savremene primere svetske prakse pretočili smo u viziju nove Budve", istakla je Garemani.

MK grupa u svom portfoliju ima četiri hotela u 100 odsto vlasništvu i to hotel Grand Kopaonik, Petram Resort &Residences u Savudriji, dva Kempinski hotela u Hrvatskoj i Sloveniji, kao i golf teren u Istri na 80 hektara sa 18 rupa, aerodrom u Portorožu i tri turistička "real estate" projekta u Adria regionu.

Teme

Novo

Društvo

Šta drugi čitaju

IT

Scena