Web Analytics
Digitalne veštine zaslužuju istu pažnju u školama kao čitanje i matematika - BetaRS

Digitalne veštine zaslužuju istu pažnju u školama kao čitanje i matematika

Vesti | 11.12.2025 | access_time 14:45
Digitalne veštine zaslužuju istu pažnju u školama kao čitanje i matematika
Devet od deset građana EU uključilo bi digitalne veštine u obrazovanje na svim nivoima, pokazao je novo specijalizovano istraživanje Eurobarometar čiji su rezultati objavljeni danas.

Istraživanje "Buduće potrebe u digitalnom obrazovanju" ukazalo je na značaj digitalnih veština u obrazovanju, uključujući ulogu nastavnika, integraciju veštačke inteligencije i prednosti i izazove tehnologije u nastavi i učenju.

Čak 92 odsto građana EU obuhvaćenih istraživanjem složilo se da škole imaju ključnu ulogu u podučavanju o tome kako se nositi sa mogućim negativnim uticajima digitalnih tehnologija na mentalno zdravlje i dobrobit, saopštila je Evropska komisija. 

Takođe, 78 odsto ispitanika veruje da digitalne veštine treba da dobiju istu pažnju u školama kao čitanje, matematika i nauka, dok se osmoro od desetoro slaže da digitalna pismenost pomaže u zaštiti od pogrešnih informacija i dezinformacija na internetu. 

Istovremeno 89 odsto veruje da svi nastavnici treba da budu opremljeni veštinama neophodnim da uče đake kako da na mrežama razlikuju činjenice od fikcije i kako da se snalaze među kompleksnim digitalnim informacijama.

Istraživanje je pokazalo i da, iako većina ispitanika (69 odsto) podržava zabranu pametnih telefona u školama, postoji široki konsenzus (87 odsto) oko uvođenja digitalnih tehnologija specijalno dizajniranih za učenje u škole. 

Kada je reč o veštačkoj inteligenciji, nešto više od polovine anketiranih građana prepoznaje da ona donosi i koristi i izazove za nastavu i učenje ali i poziva na dalje procene na tom planu.
 
Takođe građani veruju da EU ima važnu ulogu u postavljanju standarda za korišćenje digitalne tehnologije u obrazovanju, npr. u pogledu zaštite podataka ili veštačke inteligencije (49 odsto).  

Istraživanje je obavljeno proletos a obuhvatilo je gotovo 26.000 građana iz svih 27 članica EU.

Komisija je saopštila da će joj rezultati istraživanja pomoći da ojača digitalno obrazovanje u EU. Navodi i da će sledeće godine u sklopu Unije veština usvojiti Obrazovni paket, uključujući Mapu puta za budućnost digitalnog obrazovanja i veština do 2030.

Teme