Web Analytics
Dačija brani svoje mesto na tržištu Evrope osveženim Dasterom - BetaRS

Dačija brani svoje mesto na tržištu Evrope osveženim Dasterom

Ekonomija | Izvor: Beta-AFP | 27.02.2024 | access_time 14:40
Dačija brani svoje mesto na tržištu Evrope osveženim Dasterom
Dačija - rumunska filijala francuskog Renoa je na godišnjem Salonu automobila u Ženevi predstavila treću generaciju svog Dastera, jedan od SUV modela koji se najbolje prodaju u Evropi i bori se za tržišni udeo u Nemačkoj.

Novi Daster ima moderniji i uglastiji dizajn, a prodavaće se po početnoj ceni manjoj od 20.000 evra, što je među najnižim na tržištu, posebno u kategoriji visokih i teških automobila sa pogonom 4x4.

Nastao 2010. godine, Daster je do sada proizveden u više od 2,2 miliona komada. Ali, nakon što je ostvario 300.000 komada u 2019, pao je na 200.000 2023. godine.

Treći Daster, kao i druge Dačije, ima šasiju Renoa Clio i Captur, kao deo optimizacije unutar grupe "Renault".

Proizveden u Rumuniji, trebalo bi da krajem ove godine dobije i verziju sa sedam sedišta, nazvanu "Bigster".

Daster kao ekonomični brend grupe Reno treba da se u celini pomeri na viši nivo i privuče vozače u Nemačkoj, koje odvraća rast cena novih automobila.

"To je ono što smo pripremali tri godine: potpuno obnavljamo brend", rekao je novinarima šef Dačije Denis Le Vot.

Umesto jeftinog, taj brend se sada predstavlja kao "temeljan i 'cool'", imidža usredsređenog na slobodno vreme.

Dačija je obnovila i svoj jedini električni model, mali Spring, koji je do sada bio najjeftiniji na tržištu, sa skromnih 200 kilometara autonomije nakon jednog punjenja baterije.

Međutim, Spring više nema pravo na ekološki bonus u EU jer se proizvodi u Kini, a uz to ga uskoro čeka i borba sa efikasnijim Sitroenom e-C3.

Da bi podržao svoj imidž vožnje u prirodi, rumunski brend izlaže u Ženevi i prototip "bagija" za pesak, koji će na Dakaru 2025. voziti Sebastijen Leb.

Trolitarski V6 motor od 360 konjskih snaga tog "Sandridera" pokreće sintetičko gorivo koje Reno istražuje sa svojim saudijskim partnerom Aramkom.

"Pokušali smo da optimizujemo vidljivost u automobilu, korisnu na vrhu dina", kao i njegovu robusnost i hlađenje kabine, podvukao je Sebastijen Leb.

Taj devetostruki svetski šampion u reliju koji je u Ženevi proslavio 50. rođendan, debitovaće sa "Sandriderom" u oktobru na reliju u Maroku, a zatim će s njim na Dakar gde mu je za sada pobeda izmicala.

Teme

Novo

Društvo

Šta drugi čitaju

Dnevni evropski servis

IT