Šendžen: Pilot projekat vraćanja struje iz električnih automobila u mrežu
Tranzicija
| 17.05.2024
|
access_time
15:20
Foto: Xinhua/Mao Siqian
Oni su bili među 1.473 NEV-a koji su učestvovali u uspešnoj demonstraciji komercijalne primene interakcije vozilo-mreža. Među njima, 53 je poslalo struju nazad u mrežu, dok su ostali vlasnici automobila odlučili da odustanu od ovog termina za punjenje vozila tokom špica.
Šendženski biro za snabdevanje električnom energijom u okviru kompanije Čajna saudern pauer grid (China Southern Power Grid) prognozirao je da će potrošnja električne energije dostići svoj vrhunac tokom dana. Da bi se garantovalo stabilno snabdevanje električnom energijom, administrativni centar virtuelne elektrane Šendžen podneo je zahtev za vršno smanjenje na platformi za interakciju vozila-mreža koju vodi kompanija.
Nakon toga, pretplatnici na aplikaciju za vlasnike NEV bili su pozvani da učestvuju u demonstraciji u, podstaknuti nagradom od četiri juana (oko 56 američkih centi) po kWh električne energije koja se vraća u mrežu i popustom od 0,8 juana po kWh električne energije iz mreže za one koji pune svoje automobile u periodu od 14.30 do 15.30 časova.
"Košta me 0,5 do 0,6 juana za punjenje 1 kWh električne energije uveče. Prijavom na ovu demo akciju, očekivao sam da ću zaraditi preko 60 juana za vraćanje 20 kWh električne energije u mrežu", rekao j vlasnik automobile po prezimenu Juan. "To je dobar posao", dodao je.
Pošto je potvrđena tehnička i komercijalna izvodljivost takve interakcije vozila-mreža, demonstracija je takođe postavila teren za veću primenu u budućnosti, rekao je Čen Mu iz Biroa za napajanje u Šendženu.
U Šendženu ima preko milion NEV što predstavlja potencijal za skladištenje u NEVbaterijama do 50 miliona kWh, što je skoro ekvivalentno kapacitetu pet srednjih proizvodnih jedinica na ugalj.