Kina počinje izgradnju velikih električnih kontejnerskih brodova za smanjenje emisije ugljenika
Tehnologija
| 08.11.2024
|
access_time
12:05
Foto: Xinhua/Huang Zongzhi
Dva inteligentna kontejnerska broda, svaki kapaciteta od oko 740 TEU (jedinica za merenje kapaciteta kontejnerskih brodova i terminala, koja se zasniva na dimenzijama kontejnera dužine 20 stopa - oko 6,1 metar) trenutno se grade u istočnoj kineskoj provinciji Điangsi, prenosi Sinhua.
Izgradnja ovih električnih okeanskih brodova označava početak ere nulte emisije u kineskom sektoru pomorskog transporta, što je u skladu sa ciljem Kine da dostigne vrhunac emisije ugljen-dioksida do 2030. godine i postigne ugljeničnu neutralnost do 2060. godine.
Kina trenutno zauzima prvo mesto u svetu po obimu kontejnerskog prometa, a njen međunarodni pomorski transport činio je skoro trećinu globalnog ukupnog prometa u 2023. godini.
Teretni brodovi u izgradnji, dugi skoro 128 metara, projektovani su da dostignu maksimalnu brzinu od 11,5 čvorova. Svaki brod će biti pokretan setom od 10 kontejnerskih baterija. Nakon pristajanja u luci, brod će moći da se puni visokovoltažnom obalskom strujom ili zamenom baterija za brzo obnavljanje energije.
"Litijumske baterije koje koristimo imaju ukupnu snagu od 1.900 kilovata, što je najveći kapacitet u Kini", rekao je Sju Haibo, tehničar iz brodogradilišta.
Brod je takođe opremljen mogućnošću autonomne navigacije na otvorenom moru, kao i drugim inteligentnim funkcijama.
Očekuje se da će brodovi biti porinuti u julu 2025. godine, dok će prvi od njih biti pušten u rad 2026. godine, rekao je Sju.